Tärkeää tietoa liittyen koronavirukseen

EcoBoost-moottorit

Uudet, huipputeknologian EcoBoost-bensiinimoottorit pienentävät jopa 20 % polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä verrattuna perinteisiin, saman moottoritilavuuden moottoreihin. EcoBoost- moottorit ovat houkutteleva vaihtoehto verrattuna dieselmoottoreihin, koska ne tarjoavat samaa tehokkuutta ja alhaiset käyttökustannukset. Männänrenkaiden timanttimainen pinnoitus vähentää kitkaa: turboahdin, suorasuihkutus ja muuttuva venttiilien ajoitus parantavat tehokkuutta. Tuloksena on ällistyttävä suorituskyky näin taloudelliseen moottoriin.

Korkeapainesuorasuihkutus, turboahdin ja muuttuva nokka-akselien ajoitus ovat teknologioita, joiden ansiosta Ford EcoBoost -bensiinimoottorin teho ja vääntömomentti vastaavat iskutilavuudeltaan suurempien moottorien arvoja.

Fordin 3-sylinterinen 1,0 EcoBoost-moottori on voittanut kolmena vuonna peräkkäin (2012, 2013, 2014) arvostetun Kansainvälinen Vuoden Moottori -palkinnon (International Engine of the Year).Tuomaristo kehui teknisesti täydellistä moottoria, joka kuluttaa vain vähän bensiiniä yllättävän pitkällä matkalla.

Saatavuus:


FiestaB-MAXFocusC-MAXKugaMondeoS-MAXGalaxy
1.0 EcoBoost






1.5 EcoBoost



2.0 EcoBoost




Fiesta Van Transit Courier Tourneo Courier Transit Connect Tourneo Connect
1.0 EcoBoost



1.5 EcoBoost



Moottorien eroavaisuudet

1.0 EcoBoost

Vallankumouksellinen 1,0-litrainen EcoBoost-moottori on yksi luokkansa kaikkein taloudellisimmista moottoreista luokassaan. Turboahdin, muuttuva venttiilien ajoitus ja polttoaineen suorasuihkutus auttavat moottoria saavuttamaan vaikuttavan suorituskyvyn ja polttoainetaloudellisuuden. Sitäkin vaikuttavampaa, että se on 3-sylinterinen moottori, on se tosiasia, että moottori on niin pieni, että se ei ylitä A4-arkin kokoa. Moottorin vääntömomentti 170 Nm saavuttaa korkeimmat arvot välillä 1400-4500 kierr/min, mikä on yhteistä nykyisille dieselmoottoreille.

Faktat:
3 sylinteriä, 12 venttiiliä, sylinterilohkon sylinterikannen metalliseos valurautaa, vääntömomentti 170 Nm, yhdistetty polttoaineenkulutus alkaen 4,3 l/100 km, CO2-päästöt alkaen 99 g/km


1.5 EcoBoost

Täysin alumiinisessa Ford EcoBoost-moottorissa yhdistyy kolme kehittynyttä teknologiaa - suoraruiskutus, matalan inertian turboahdin ja muuttuva venttiilien ajoitus. Kaikissa näissä moottoreissa voidaan käyttää turboahtimen hetkellistä yliahtoa (overboost), mikä kehittää hetkellisesti jopa 270 Nm:n tehon ja tarjoaa erinomaiset ajo-ominaisuudet. Moottorin muunneltua versiota käytetään erityisesti kilpa-autoina mm. Ford Fiesta RS WRC -sarjassa.

Faktat:
4 sylinteriä, 16 venttiiliä, kansi ja sylinterikohko metallia, vääntömomentti: 240 Nm (270 Nm yliahtotoiminnolla), yhdistetty polttoaineenkulutus: alkaen 5,5 l/100 km, CO2-päästöt alkaen 127 g/km


2.0 EcoBoost

Myös uusimman sukupolven 2.0 EcoBoost-moottorissa on alumiininen rakenne ja suorasuihkutusjärjestelmä, turboahdin ja muuttuva venttiilien ajoitus. Lähtöteho 203 hv kehittää vääntöä 300 Nm välillä 1750-4500 kierr/min. Moottori, jonka teho on 240 hv tarjoaa vääntöä 340 Nm välillä 1900-3500 kierr/min

Faktat:

4 sylinteriä, 16 venttiiliä, kansi ja sylinterilohko metallia, vääntömomentti: 300 Nm (320 Nm yliahtotoiminnolla) ja 203-340 Nm (360 Nm yliahtotoiminnolla), yhdistetty kulutus: alkaen 7,1 l/100km, CO2-päästöt alkaen 168 g/km

Uutiset


Käyttöehdot Yksityisyydensuoja Työpaikat