FordPass-sovellus tarjoaa alan kattavimman sähköautojen latausverkoston Ford-asiakkaille

3.1.2020
  • Fordin asiakkaat voivat FordPass-sovelluksen avulla paikallistaa latausasemat Euroopan laajimmasta julkisesta latausverkostosta, navigoida asemille sekä maksaa ja seurata latausta.
  • Ford Connected Wallbox seinälle asennettava latausasema on turvallinen ja tehokas kotilatausratkaisu.
  • Fordin uusi Mustangin inspiroima täyssähkö-SUV saavuttaa jopa 93 kilometrin toimintasäteen 10 minuutissa, kun se ladataan jopa 150 kW tehoisella IONITY-latausasemalla, 
  • Ford on yksi IONITY-yhteenliittymän rahoittajista. IONITYn tavoitteena on rakentaa 400 pikalatausasemaa Eurooppaan vuoden 2020 loppuun mennessä pitkiä matkoja ajavien tueksi.


KÖLN, 17.10.2019Ford poistaa sähköauton omistajien suurimman huolen– ettei auton lataaminen voi olla nopeaa ja mukavaa – tarjoamalla kattavat Ford-latausratkaisut. Niiden avulla lataus on saumatonta ja kokonaisvaltaista kotona ja ympäri Eurooppaa.    

Ford aloittaa uusien täyssähköautojen toimitukset ensi vuoden aikana ja takaa asiakkailleen täydellisen mielenrauhan matkan ajaksi. Ford-asiakkaat voivat FordPass-sovelluksen avulla paikallistaa, navigoida sekä maksaa ja seurata latausta yli 125 000 FordPass-latausverkoston asemalla 21 maassa.

Lisäksi Ford Connected Wallbox –seinälatauslaite tekee Fordin hybridien sekä täyssähköautojen kotilataamisesta yksinkertaisempaa, nopeampaa ja edullisempaa. 

Ford tuo markkinoille vuonna 2020 uuden Mustangin inspiroiman täyssähköauton, jonka sähköisen ajon toimintasäde on jopa 600 km WLTP-mittaustavan mukaan.* 

Ford poistaa sähköautoilua harkitsevien suurimman huolen

“Yksi sähköautoa harkitsevien asiakkaiden suurimmista huolenaiheista on pelko akun latauksen loppumisesta tai latauspaikkojen löytämisen vaikeus”, sanoo Ted Cannis, Ford Director of Global Electrification. “Poistamme huolet tarjoamalla alan johtavimmat latausmahdollisuudet, mukaan lukien autonvalmistajien kattavimman julkisten latausasemien verkoston. Näin yhä useampi asiakas voi luottavaisesti nauttia sähköauton omistamisesta.” 

Fordin latausstrategia on kaksitahoinen ja perustuu tutkimukseen, joka osoittaa asiakkaiden haluavan tietää latauksen olevan kunnossa ennen sähköauton ostamista.  

Suurin osa sähköauton omistajista lataa autoaan kotona. Jokaisessa Fordin ladattavassa hybridissä ja täyssähköautossa on vakiovarusteena kotilatauskaapeli, jolla autoa pystyy lataamaan kaiken tehoisista kotipistorasioista.  

Auton lataaminen kotona on yhtä helppoa kuin älypuhelimen liittäminen sähköverkkoon. Fordin täyssähköautot voi ladata joko normaalista kotipistorasiasta tai seinälle asennettavasta Ford Connected Wallbox -seinälatauslaitteesta, jossa on viisi kertaa enemmän lataustehoa kuin kotipistorasiassa. Tämän ansiosta asiakkaat voivat olla varmoja, että akku latautuu täysin yön aikana.  

Fordin asiakkaat pääsevät Euroopan laajimpaan julkiseen latausverkkoon

NewMotionin kanssa sovitun yhteistyön ja FordPass-modeemin tarjoaman liitettävyyden ansiosta asiakkaat pääsevät FordPass-sovelluksella Euroopan laajimpaan – ja nopeasti kasvavaan - julkiseen latausverkostoon. Asiakkaat voivat hyödyntää saumattomasti eri maissa olevia latausasemia sekä aloittaa ja maksaa latauksen yhden tilin kautta.  

Ford on myös perustajajäsen ja osakkeenomistaja IONITY-yhteenliittymässä, jonka tavoitteena on rakentaa 400 tehokasta latausasemaa Euroopan keskeisimmille paikoille vuoden 2020 loppuun mennessä. Tämä lyhentää täyssähköautojen latausaikoja merkittävästi verrattuna nykyisiin järjestelmiin, mikä on ihanteellista pitkiä matkoja ajaville.  

IONITY-latausasemalla voi ladata autoa jopa 150 kW teholla, jolloin uusi Mustangin inspiroima täyssähkö-SUV saavuttaa jopa 93 km toimintasäteen 10 minuutin latausajalla. 

FordPass tuo helppoutta matkan suunnitteluun

FordPass mobiilisovelluksen avulla kuljettajat voivat seurata auton lataustilannetta etänä. FordPass –sovellukseen sisältyvä matkan suunnittelussa avustava FordPass Power My Trip –lisäominaisuus ottaa huomioon auton kulloisenkin lataustilanteen ja etsii oikeat latausasemat reitin varrella, minkä ansiosta matkustaminen on mahdollisimman jouhevaa.  FordPass näyttää myös reitin varrella olevat kiinnostavat paikat – kuten ravintolat ja ostoskeskukset – jotta asiakkaat voivat hyödyntää auton lataamiseen kuluvan ajan mahdollisimman mukavasti.

Lisäksi FordPassin yhdistävän navigointitoiminnallisuuden avulla Fordin asiakkaat Euroopassa voivat siirtää ennakkoon suunniteltuja reittejä älylaitteesta sähköautoonsa langattomasti. Mukavasti kotona, toimistolla tai kahvilassa luodut reittivalinnat ladataan sujuvasti langattomasti auton navigointijärjestelmään, joten kuskit voivat vain yksinkertaisesti istua autoon ja kuitata valitun reitin ennen matkaan lähtemistä.  

Yksinkertaistettuna: Ford on huolehtinut latauksen kattavuudesta. Asiakkaat voivat ladata autonsa helposti ja mukavasti sekä kotona että matkalle FordPass-sovelluksen kautta.  


* Viralliset polttoaineenkulutus- ja päästöarvot ilmoitetaan lähempänä myynnin aloitusta. 

Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure ‑testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. WLTP on uusi ja entistä totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP on alkanut korvata kokonaan New European Drive Cycle ‑syklin (NEDC), joka on edellinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.

Yhteydenottopyyntö

Uutiset

Tarjoukset

Katso kaikki viimeisimmät tarjoukset Suomen Autohuolto Oy

Uutiset

Katso kaikki viimeisimmät uutiset Suomen Autohuolto Oy